1. Wyświetla się komunikat „Błędny Numer Paczki?”, dlaczego!?
2. Jak mogę dodać nową Paczkę?
3. Jak mogę śledzić dodaną Paczkę?
4. Dlaczego automatyczne powiadomienie o zmianie statusu nie wyświetliło się?
5. Nie ma opcji wyboru kuriera firmy X?
6. Co oznacza globus przy nazwie doręczyciela/kuriera?
7. W aplikacji nagle pojawiły się reklamy - czy mogę coś z tym zrobić?
8. Dlaczego kiedy wklejam/wpisuje Numer Nadania Paczki automatycznie zaznacza się nie ten doręczyciel co trzeba?
9. Nie mogę odnaleźć dodanej Paczki…
10. Czy dane moich paczek są bezpieczne?
11. Jak mogę Synchronizować paczki pomiędzy moim iPhonem i iPadem?
12. Zamiast statusu pojawia się komunikat "Przerwa techniczna." dlaczego?
13. Przywrócanie zakupu na inne typy urządzeń?
14. Mam inne pytanie, chciałbym zgłosić błąd lub zaproponować nową funkcjonalność.


Najczęściej Zadawane Pytania


1. Po dodaniu nowej Paczki wyświetla się komunikat „Błędny Numer Paczki”, pomimo wpisania i sprawdzenia poprawności numeru - dlaczego!?

Struś pędziwiatr!

Najprawdopodobniej paczka nie została jeszcze zarejestrowana w systemie informatycznym doręczyciela, leży teraz na półce i czeka na swoją kolej. Bez obaw, kiedy tylko zostanie wczytana jej status będzie dostępny.
Jeżeli minęło już trochę czasu od wysyłki i status jest już widoczny na stronie WWW doręczyciela, ale wciąż nie w aplikacji, spróbuj odświeżyć statusy pociągając palcem w dół na ekranie głównym. Gdyby to nie pomogło, koniecznie daj nam znać!

2. Jak mogę dodać nową Paczkę?

Dotknij +

• Z poziomu aplikacji – wystarczy, że naciśniesz żółty przycisk + w prawym górnym rogu – na nowym ekranie możesz wpisać Numer Nadania Paczki ręcznie, wkleić go lub zeskanować kod kreskowy z etykiety paczki, a także wybrać doręczyciela i wprowadzić dodatkowe dane.
• Używając 3D Touch na ikonie aplikacji – możesz z łatwością skorzystać ze skrótów dodania nowej Paczki (+ Dodaj Nową Paczkę) lub bezpośrednio przeskoczyć do skanowania kodu kreskowego z etykiety ([IIII] Skanuj Kod Kreskowy Paczki).
• Na samym końcu listy twoich paczek – klikając na łatwiejszy w zasięgu przycisk + [+].
• Gdy nie masz jeszcze dodanych paczek – klikając w dowolny obrazek na ekranie głównym lub przycisk + [+] w widżecie.

3. Jak mogę śledzić dodaną Paczkę?

Obserwuj jej pudełko!

Wszystkie dodane paczki prezentowane są w głównym widoku aplikacji – możesz je filtrować wybierając te: Aktywne (wciąż w trasie), Doręczone oraz VIP (Very Important Paczki).

Aktualny status, czas i miejsce pokazują się w dolnej połowie wirtualnego pudełka, aby sprawdzić poprzednie statusy paczki wybierz jej pudełko.

Maksymalnie 3 Paczki możesz również podglądać bezpośrednio za pomocą widżetu w widoku Dziś oraz używając 3D Touch na ikonie aplikacji! Pierwszeństwo mają paczki VIP oraz te których status niedawno uległ zmianie.

Jeżeli chcesz, aby aplikacja automatycznie, sporadycznie sprawdzała, aktualizowała i powiadamiała cię o zmianach w statusie paczek, możesz włączyć dla nich powiadomienia – przy tworzeniu, edycji lub przyciskając dłużej pudełko paczki na głównym ekranie i wybierając dzwoneczek.

4. Dlaczego automatyczne powiadomienie o zmianie statusu nie wyświetliło się?

Odświeżanie w tle.

- Włącz w Ustawieniach: Ogólne → Odświeżanie w tle → Dane sieci Wi-Fi i komórkowej.
- Włącz Powiadomienia dla paczki i zezwól na nie w Ustawienia → Powiadomienia → Paczka
- Nie wyłączaj apki działającej w tle, po prostu wyjdź na pulpit przyciskiem Home.

Funkcja powiadamiań wykorzystuje mechanizm Odświeżania w tle, dzięki czemu specjalny algorytm jest w stanie przewidzieć, kiedy będziesz korzystać z Paczki i odpowiednio wcześniej odświeżyć dane statusów. Kiedy nie korzystasz z aplikacji przeprowadzane są sporadyczne sprawdzenia czy status Twoich paczek nie uległ zmianie. Im częściej korzystasz z aplikacji tym częściej aktualizowana jest ona w tle… Dlatego też nie wszystkie zmiany statusu mogą wygenerować powiadomienie, zależy to od tego jak często korzystasz z Paczki - im częściej tym lepiej! Pamiętaj, że aby sprawdzić aktualny status zawsze możesz też użyć naszego widgetu przyciskając mocniej ikonę aplikacji lub dodając go na stałe do swojego widoku dnia!

5. Dlaczego nie ma opcji wyboru kuriera firmy X?

… jeszcze* nie ma…

Pracujemy naprawdę ciężko by zapewnić w Paczce dostęp do śledzenia przesyłek wszystkich najpopularniejszych firm kurierskich w Polsce! Jeżeli firmy - którą kochasz i z której usług ciągle korzystasz jeszcze nie dodaliśmy – koniecznie Napisz Do Nas! Jeżeli tylko firma ta udostępnia API pozwalające na śledzenie paczek w Internecie, postaramy się ją dla Ciebie zintegrować.

Jeżeli reprezentujesz firmę kurierską i chcesz nawiązać bliższą współpracę, również zapraszamy do kontaktu! Jeżeli chcesz zaproponować Pocztex - wybierz Pocztę Polską, to to samo ;)

6. Co oznacza globus przy nazwie doręczyciela/kuriera?

Tylko WWW.

Systemy informatyczne doręczycieli, z których korzystamy do dostarczania najnowszych informacji o Twoich paczkach ulegają czasami zmianom, są aktualizowane i ulepszane, a co za tym idzie mogą wymagać ponownej integracji – systematyczne instalowanie nowych aktualizacji Paczki to najlepszy sposób na zapewnienie poprawnego działania aplikacji!

Nie chcemy jednak, żeby dostęp do informacji o statusie Twoich paczek był utrudniony, zanim jednak dostarczymy nową aktualizację… Dlatego Tryb WWW pozwala na podglądanie statusu Paczek bezpośrednio na stronie Doręczyciela! Dane Twoich Paczek są przechowywane jak zawsze, a pełna funkcjonalność (włącznie z powiadomieniami i obsługą statusów w aplikacji) zostanie przywrócona w kolejnym update.

7. W aplikacji nagle pojawiły się reklamy - czy mogę coś z tym zrobić?

Tak.

Reklamy pomagają utrzymać i rozwijać Paczkę jako darmową aplikację, co jak się za pewne zgodzisz – jest świetne! Dołożyliśmy też wszelkich starań, aby same reklamy były ciekawe, dopasowane do tego co aktualnie robisz, a także prezentowane w jak najmniej irytujący sposób.

Jeżeli jednak zdecydujesz, że wolisz Paczkę – Bez Reklam, wejdź do menu (przycisk w lewym górnym rogu), wybierz opcję „Usuń Reklamy” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Za 4,99 zł wszystkie reklamy na Twoim urządzeniu znikną – na zawsze!

8. Dlaczego kiedy wklejam/wpisuje Numer Nadania Paczki automatycznie zaznacza się nie ten doręczyciel co trzeba?

Algorytm!

Dodawanie nowych Paczek to kluczowy element aplikacji, dlatego chcieliśmy by był jak najprostszy. Za każdym razem, kiedy wklejasz lub wpisujesz Numer Nadania Paczki, zaawansowany algorytm próbuje dopasować go do znanych schematów poszczególnych doręczycieli. Kiedy wpisany numer pasuje do więcej niż jednego schematu – automatycznie zaznaczony zostaje ten doręczyciel, z którego usług korzystałeś ostatnio… Dzięki temu, w większości przypadków nie będziesz musiał wybierać doręczyciela ręcznie! Jeżeli jednak wprowadzasz dane wielu paczek, jedna po drugiej – dla oszczędności czasu warto dodać najpierw wszystkie paczki od tego samego doręczyciela.

9. Nie mogę odnaleźć dodanej Paczki…

Zaginęła przy sortowaniu?

Paczki lubią się chować, czasami zmieniają zakładkę z Aktywne na Doręczone, czasami ustępują miejsca nowym po okresowym czyszczeniu starszych paczek doręczonych ponad dwa tygodnie temu (możesz wybrać by ich nie usuwać). Jeżeli pamiętasz nazwę Paczki możesz skorzystać z paska wyszukiwania. Pomocnym w upewnianiu się, że nie stracisz oka z ważnej paczki jest też opcja VIP (Very Important Paczka)

Jeżeli wykryjemy, że śledzenie paczek dla danego doręczyciela nie działa w 100% może zostać włączona opcja „tylko WWW”. W przypadku zaprzestania funkcjonowania Internetowego API danego doręczyciela istnieje też szansa, że dany doręczyciel zostanie całkowicie wyłączony, a co za tym idzie powiązane z nim paczki – znikną.

10. Czy dane moich paczek są bezpieczne?

Możesz spać spokojnie.

Dokładamy należytej staranności żeby zabezpieczyć dane Twoje i Twoich paczek kiedy używasz aplikacji. Aby dowiedzieć się więcej odwiedź stronę z naszą Polityką Prywatności

11. Jak mogę synchronizować paczki pomiędzy moim iPhonem i iPadem?

Synchronizacja z iCloud.

Paczka korzysta z chmury iCloud do synchronizacji Twoich Paczek. Aby automatycznie synchronizować wszystkie dodane na jednym urządzeniu paczki z całą resztą - włącz Synchronizację z iCloud w Menu wybierając Opcje → Synchronizacja z iCloud i przesówając przełącznik. Synchronizacja wymaga również włączenia: Powiadomień oraz Odświeżania w tle w Ustawieniach iOS dla aplikacji Paczka. Musisz też aktywować Synchronizację z iCloud ręcznie na każydm urządzeniu, na którym chcesz otrzymywać aktualne dane z chmury!

12. Zamiast statusu pojawia się komunikat "Przerwa techniczna." dlaczego?

Serwer firmy doręczającej nie odpowiada poprawnie.

Szczególnie przy azjatyckich serwerach firm doręczających, ale nie tylko - często wystepują niezapowiedziane przerwy w działaniu usługi śledzenia. Zazwyczaj są krótkotrwałe i związane ze zbyt dużym obciążeniem serwerów, lub zmianami przeprowadzanymi na stronach śledzenia przez te firmy. Monitorujemy te zmiany na bierząco i jak najszybciej to możliwe wprowadzamy poprawki, aby pomóc Ci utrzymać pełną kontrolę nad śledzonymi paczkami. Niektóre zmiany wymagają jednak wydania aktualizacji Paczki lub trwają dłużej z przyczyn od nas niezależnych - wtedy właśnie, możesz zobaczyć komunikat "Przerwa techniczna. Spróbuj ponownie później." dla paczek wybranych doręczycieli...

13. Wybrałem paczkę bez reklam na iPhonie - nie mogę przywrócić zakupu na innym urządzeniu (np. iPadzie)

Dzięki że wspierasz rozwój Paczki!

Spokojnie, kiedy wymienisz telefon na nowszy i używasz tego samego Apple ID - reklamy nie wrócą... Jednak opcja Bez Reklam jako dodatek do aplikacji nie przenosi się pomiędzy różnymi typami urządzeń. Na przykłąd Paczka na iPada została zaprogramowana od podstaw by zapewnić najlepsze wrażenia i wygodną obsługę paczek dla większego ekranu. Dlatego jako osobna aplikacja wymaga osobnego wykupienia opcji Bez Reklam. Na szczęście to tylko 4,99 zł które wspiera dalszy rozwój Paczki!

14. Mam inne pytanie, chciałbym zgłosić błąd lub zaproponować nową funkcjonalność.

Świetnie!

Możesz wysłać swoje pytania, zgłoszenia błędów i propozycje używając formularza poniżej. Cierpliwości, otrzymasz odpowiedź, jeżeli tylko będzie to możliwe. Jeżeli dane pytanie będzie się często powtarzać zostanie na pewno dodane do tej właśnie listy Najczęściej Zadawanych Pytań. Najpopularniejsze życzenia napędzają przyszły rozwój Paczki, więc te same zasady dotyczą propozycji nowych funkcjonalności. Będziemy wdzięczni za każde zgłoszenie błędu, nawet tego najdrobniejszego!

Napisz do nas

Jak jeszcze możemy Ci pomóc?

Nieustannie pracujemy nad świetnymi, nowymi możliwościami, ale chcemy też usłyszeć czego Ty potrzebujesz?

Twojej ulubionej firmy kurierskiej nie ma jeszcze w Paczce?

Chcesz zaproponować nową pomocną funkcjonalność?

Wszystkie pomysły są mile widziane!

Wrocław, Polska

paczka@c17.pl

Polityka Prywatności

© 2017 Rafał Ostrowski. Wszystkie prawa zastrzeżone. | Szablon strony: W3Layouts.
Apple, logo Apple, iPhone, iPad, i iPod touch są znakami towarowymi Apple Inc., zastrzeżonymi w Stanach Zjednoczonych Ameryki i innych krajach. App Store to znak usługowy Apple Inc.
Firebase i AdMob są zastrzeżonymi znakami towarowymi Google, Inc.